Sud coreenii de la Kia-Hyundai au fost printre ultimii care au renunțat la vanurile de clasă mică în favoarea SUV-urilor. Dar au venit cu două modele convingătoare cu tehnică de ultimă oră și foarte bine poziționate pentru a nu se concura reciproc. Test cu versiunea de top Hyundai Kona 1.6 DCT 4×4 Luxury.
Sud-coreenii de la Hyundai-Kia s-au mișcat destul de rapid în identificarea nișelor de piață însă în cazul SUV-urilor mici au stat destul de mult în expectativă. Poate și pentru că vanurile mici pe care le aveau în gamă, Hyundai iX20, respectiv Kia Venga, s-au vândut mai bine decât rivalii lor. Acum un an însă coreenii au decis să urmeze curentul SUV și au înlocuit vanurile cu SUV-uri. Se pare că cei de la Kia-Hyundai au înțeles chiar mai bine decât concernul VW, a căror strategie au copiat-o, cum să își poziționeze modelele pentru a nu se canibaliza deloc între ele.
Astfel, cele două SUV-uri de clasă mică, Hyundai Kona – Kia Stonic sunt poziționate diferit. Stonic este plasat în zona mass-market beneficiind și de două motoare aspirate cu putere mai mică, fără benzina 1.6 turbo de top și fără tracțiune integrală și având o gamă de prețuri între 13.709 euro și maxim 18.037 euro în timp ce Kona privește spre zona de lifestyle fiind disponibilă numai cu motoare turbo și cu tracțiune integrală la unele versiuni și având prețuri între 16.493 și 26.727 euro.
Noi am testat versiunea Hyundai Kona de top echipată cu motorul turbo de 1,6 litri de 177 CP cuplat la transmisia automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte dezvoltată in-house și cu tracțiune integrală. Citește mai departe.