”Francezul” Opel Crossland X își atacă la baionetă conaționalul Renault Captur într-un duel cu iz de telenovelă: divorțuri, căsătorii cu forța, copii adoptați, toate pe fondul sumelor fabuloase provenite din vânzările SUV-urilor mici.
Nu, nu s-au strecurat nici greșeli, nici exagerări în pasajul introductiv: Crossland X este francez până-n măduva oaselor, iar scurta sa viață este atât de zbuciumată, încât pare desprinsă din filme. Apărut pe piață inițial ca rod al colaborării dintre Opel și PSA, micul SUV a fost apoi cumpărat cu totul de către francezi, odată cu preluarea mărcii germane. Astfel, Opel încheia mariajul de 88 de ani cu americanii de la GM, începând o viață nouă în sânul familiei franceze.
Prima decizie a noilor proprietari a fost să nuu dezvolte un urmaș pentru modelul Mokka X, un Opel veritabil, renunțând totodată la imensul succes pe acesta l-a avut pe piața din Europa: locul 2, la egalitate cu modelul grupului PSA, Peugeot 2008. Fiecare dintre ele a fost vândut în peste 138.000 unități în primele 9 luni din 2017, dar Mokka X a avut un progres mai mare decât 2008 (9% vs 3%), de aceea ar fi putut depăși modelul francez în următoarele luni.
Acum Mokka X e istorie, iar Crossland X, 2008 și Citroen C3 Aircross își împart platforma, propulsoarele și, implicit, vânzările în urma liderului incontestabil al segmentului, Renault Captur. Cu aproape 155.000 unități vândute în primele 9 luni din 2017, francezul conduce detașat clasamentul, deși a pierdut un pic din succesul din 2016 (-5%). Francezii s-au mobilizat și ”i-au dat o față nouă”, fără să se atingă de partea tehnică. Acum, Captur are un calandru redesenat, faruri Pure LED Vision, semnătură luminoasă în forma literei C și două culori noi pentru caroserie (Ocean Blue și, cea a exemplarului nostru, Orange Atacama). Citește mai departe