Lamborghini este marca mașinilor sport extreme. Acum, cu ajutorul lui Audi, Lamborghini redefinește ideea de SUV de înaltă performanță. Urus este SUV-ul superlativelor, cel mai sportiv SUV care a fost construit vreodată. În premieră, test cu măsurători complete.
Lamborghini își arogă patentul de inventator al super SUV-urilor. “Noi am inventat această specie încă din anii ‘80 cu LM 002. Cine știe oare mai bine decât noi să revitalizeze acest segment într-un moment istoric în care toate mărcile de superlux, de la Rolls la Aston plus Ferrari în viitorul apropiat vor ataca această nișă?”
Trebuie însă să notăm că geneza lui LM002 nu este atât de nobilă pe cât vrea să ne inducă marketingul de la Lamborghini deoarece LM (Lambo Rambo cum îi spun italienii) s-a născut din proiectul Cheetah propus armatei americane la mijlocul anilor ’70 și refuzat ca fiind inadecvat din punct de vedere militar. LM002 era un fel de Hummer, un SUV gigant, solid ca un tanc.
Totuși, premisele strategice sunt greu de contestat. Azi, toată lumea vrea un SUV, indiferent de gabarit, performanțe și preț. Și nebunia aceasta a cuprins și gama high-end care până de curând părea incompatibilă cu ideea de SUV. Totuși, curentul SUV este atât de puternic încât a pătruns și în segmentul de superlux fără riscul de a canibaliza gama de mașini sport sau de limuzine existente. Iar noile super SUV-uri asigură și o marjă de profit atractivă mai ales în condițiile în care mărcile high-end fac parte dintr-un gigant ca VW care permite împărțirea unor costuri de dezvoltare.
Ca și în cazul lui Cayenne pentru Porsche, Urus este o ca o bancă foarte profitabilă pentru că va dubla vânzările mărcii, cifrate în prezent la 3.500 unități. În acest sens, Lamborghini a dublat suprafața fabricii din Sant Agata Bolognese, locația istorică a mărcii. (vezi AutoExpert februarie 2018).
Succedând unor modele cum ar fi Diablo, Murcielago, Gallardo, Aventador, Huracan, care marchează apo-
teoza sportivității pure, poate oare Urus să transfere ADN-ul mărcii într-un model care este prin natura sa un compromis pentru dinamică?
În acest sens, l-am provocat pe Urus la un test pe toate suprafețele: șosea, circuit și off-road.
Lamborghini Urus este un fel de Transformers, beneficiind de cele mai avansate tehnologii disponibile în grupul VW, multe dintre ele disponibile standard la Urus. Linia generală de design nu are legătură cu LM002, dar câteva elemente ne aduc aminte de LM002. Este vorba de micile prize de aer laterale care au acum steagul italian pe ele și evazările aripilor care sunt hexagonale, similar lui LM002. Citește mai departe.