Echilibrare roți – importanţa acestei proceduri. Anvelopele sunt singurele componente ale unei mașini care sunt folosite permanent, chiar și atunci când mașina este parcată. Tocmai de aceea trebuie să le acordați o atenție sporită pentru că de acestea depinde în mare măsură siguranța dumneavoastră.
Atunci când vă decideți să achiziționați un set de anvelope, vă doriți cu siguranță să vă bazați pe ele pentru o perioadă mai mare de timp. În plus, acestea își vor putea dovedi caracteristicile constructive doar dacă și restul mașinii este bine pus la punct. Printre elementele pe care trebuie neapărat să le luați în calcul se află și echilibrării roților. Sau atunci când treceți de la anvelopele de iarnă la cele de vară sau invers trebuie să refaceți și echilibrarea roților. Mai mult, această operațiune trebuie făcută chiar dacă schimbați roțile cu totul!
Anvelopele, chiar și atunci când sunt noi, prezintă părți mai grele sau mai ușoare, în funcție de cum a fost turnat cauciucul din care sunt compuse. Există, desigur, factori aproape greu de sesizat. Dar, la viteze mari, aceștia influențează foarte mult ținuta de drum a vehiculului și uzura mai multor componente mecanice.
Dacă atunci când mergeți pe șosea la viteze de peste 60 km/h veți sesiza o vibrație sacadată a volanului, trebuie să știți că trebuie să echilibrați roțile mașinii. Nu ignorați acest detaliu aparent nesemnificativ. Odată cu creșterea vitezei veți avea senzația că se atenuează sau dispare cu totul. Ei bine, nu. Doar că frecvența „bătăilor” devine atât de mare încât devine imperceptibilă prin coloana de direcție.
Mai mult, la multe vehicule moderne servodirecția este electromecanică, nu electrohidraulică. Asta înseamnă că aproape toate șocurile vor fi preluate pe traseu de diverse alte componente ale coloanei de direcție.