Sporturile extreme – între extaz şi agonie

Sporturile extreme

Sporturile extreme – între extaz şi agonie. În ultimele 5 decenii interesul pentru sporturile extreme a crescut semnificativ, tot mai multe persoane practicându-le la nivel de amator.

De aceea, fie că este vorba despre inexperiență, neatenţie sau despre riscurile exagerate pe care șoferii amatori și le asumă, aventura se poate transforma din extaz în agonie.

Depăşirea graniţelor, a ceea ce este sigur sau chiar posibil, în căutarea adrenalinei sau pentru trecerea peste propriile limite poate fi uneori o alegere care duce la accidente grave.

            Practicate la nivel de amator, sporturile extreme garantează senzaţii tari, dar şi pericole care pot culmina cu răni sau fracturi. Unul dintre sporturile practicate intens este cel de off-road, alături de cursele 4×4, activități care provoacă şoferul şi care îl pun în dificultate, în special dacă nu a parcurs toți pașii meniți să îl țină în siguranță.

Te-ar putea interesa si

Volvo XC60, SUV-ul suedez ce combină tehnologia inovatoare și confortul deosebit

            Care este primul lucru pe care șoferul amator trebuie să îl facă atunci când participă la cursele 4×4 și off-road? Să se asigure că are o stare de sănătate generală bună şi că practicarea sportului nu va declanşa o problemă de sănătate asimptomatică. În această situaţie este recomandată realizarea unui set complet de analize şi de investigaţii medicale, la care are acces orice persoană care deţine o asigurare medicală privată. Dacă uneori sportul este practicat în afara ţării și întrucât participanții sunt amatori, aceștia au nevoie de o asigurare internațională, precum cea oferită de MediHelp International.

Odată realizate investigațiile medicale, pregătirea adecvată a maşinii pentru o cursă off-road este la fel de importantă. Aşadar, aceasta trebuie să fie echipată cu:

  1. Anvelope de calitate
  2. Un sistem de suspensie care să facă faţă traseului accidentat
  3. Bare de protecție exterioare
  4. Troliu de calitate
  5. Snatch straps (Curele de prindere)
  6. Centură de siguranţă bine prinsă
  7. Rollcage cu suduri aplicate corect de către constructor, dintr-un material dur
  8. Cască de protecție în cazul ciocnirilor puternice

Înainte ca șoferul să urce în maşina 4×4, trebuie verificate:

  1. Uleiul şi lichidul pentru ștergătorul parbrizului
  2. Presiunea aerului din anvelope
  3. Centurile de siguranță
  4. Sistemul de frânare
  5. Sistemul de răcire şi de încălzire
  6. Carcasa vehiculului pentru a nu exista fisuri
  7. Piulițele și șuruburile desfăcute din întregul vehicul, arcurile, șocurile şi rulmenții
  8. Ştifturile și amortizorul
  9. Armăturile
  10. Troliul şi cablurile adiacente

Sporturile extreme – între extaz şi agonie

Toate aceste măsuri asigură șoferul că se va bucura de aventură şi că nu va întâmpina probleme serioase care puteau fi evitate. Cursele off-road și 4×4 sunt pentru cei pregătiţi să înfrunte neprevăzutul şi pentru cei care cunosc riscurile pe care şi le asumă în momentul în care se aventurează în păduri, pe munţi sau în zone cu terenuri accidentate. De obicei, aceştia se înarmează şi cu o asigurare medicală care să îndeplinească toate nevoile unui șofer, iar una dintre opțiuni este acoperirea cu o asigurare privată MediHelp.

Situaţiile în care maşina se împotmoleşte sau cedează nu sunt atât de rare pe cât ar fi de așteptat, de aceea este indicată echiparea cu un kit potrivit pentru situațiile în care mașina are probleme, care să conțină:

  1. Curele de remorcare
  2. Lopată
  3. Protecţie pentru copaci
  4. Cric
  5. Lanţuri pentru anvelope
  6. Cauciucuri de rezervă
  7. Drujbă
  8. Ulei şi combusibil de rezervă
  9. Unelte de bază
  10. Sistem de recuperare a vehiculului

Cursele off-road și 4×4 presupun numeroase riscuri care pot fi depășite sau evitate dacă sunt urmărite regulile de siguranţă, însă accidentele sunt un risc pe care șoferii şi-l asumă de fiecare dată când urcă în maşină. Unul dintre cele mai mari defavoruri pe care aceștia pot să și le facă este să considere că nu li se poate întâmpla nimic. De la mici zgârieturi care trec în câteva zile, până la răni deschise adânci şi fracturi care îi vor obliga să stea pe margine câteva luni, toate acestea sunt o posibilitate care nu trebuie ignorată. Accidentele grave pot duce şi la intervenţii chirurgicale, de aceea este necesar accesul la servicii medicale de top pentru ca refacerea să fie rapidă.

Cea mai facilă şi accesibilă strategie pe care pasionații amatori de curse 4×4 sau off-road o pot aplica este să fie prevăzători, să își echipeze corespunzător mașina, să poarte echipament şi să fie la zi cu toate investigațiile medicale.

Photo by ahmad syahrir from Pexels

Adaugati comentariu