BMW a construit pe tradiția unui model super popular o mașină mai inteligentă și, cu toată obiectivitatea de care suntem în stare, mai frumoasă. Cu 1,5 milioane de unități vândute din 2003, de când a văzut lumina zilei, BMW X3, ajuns la a treia generație, a rezolvat ecuația din segment.
FOTO: Bogdan PARASCHIV.
Grila agresivă, care dă senzația că mașina scoate fum pe nări, farurile înguste prelungite spre aripi, profilul robust, spatele cu stopuri cu aspect 3D îi aduc lui X3 ceva din ce-i lipsea modelului anterior. Arată ca un baby X5, dar strigă din toate puterile “Don’t call me baby!”
Avem la test versiunea ultra-populară printre românii îngroziți de taxe și impozite: xDrive 20d cu motor de 2.0 litri, 190 de cai putere și cuplu de 400 Nm. Sunt cifre care nu te vor înfige în scaun, nici nu vei avea senzația unei explozii atunci când calci pedala de accelerație, dar pe care te poți baza fără să ai stres că nu vei avea timp să te întorci la timp pe banda întâi.
Cu siguranță, X3 nu e o mașină de fugă, are nevoie de 8 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h și atinge o viteză maximă de 213 km/h. Dar este aliatul perfect al celor care vor să meargă la consum. În modul Comfort (nici măcar nu e nevoie să te sacrifici cu Eco Pro), am obținut un decent 8.9 l/100 km în oraș, în condiții de bară la bară.
Ce ne-a uimit, a fost însă consumul pe drum național, parcurs la viteze între 80 și 110 km/h, atât cât să ne ferim de amenzi de viteză. Ne-am uitat pe rând în bord și ne-am frecat la ochi. Da, chiar arăta cifre ireale pentru un automobile premium, a cărui masă se apropie de 2 tone (1825 kg): 5,2 l/100 km. Putem să acuzăm producătorul că nu s-a ținut de promisiunea consumului extra-urban de […]