Nu întâmplător a dat BMW denumirea de SAV (Sport Activity vehicle) SUV-ului său X5 pentru că a patra generație stabilește noi standarde în materie de agilitate în acest segment de lux. Primele impresii despre versiunea de top X5 M50d, echipată cu exclusivistul motor cvadriturbodiesel de 400 CP.
Dacă a treia generație X5 din 2013 a fost mai mult un facelift pronunțat al celei de-a doua generații, a patra generație marchează o schimbare totală.
Este construită pe o platformă complet nouă, CLAR, utilizată și la marile limuzine Seria 5 și Seria 7, beneficiază de un interior complet nou, dar și de un nou concept ergonomic care deschide o nouă eră la BMW și de materiale noi.
Noi am avut la dispoziție pentru primul test modelul de top X5 M50d echipat cu motorul cvadriturbodiesel de 3 litri și 400 CP în echiparea M Sport (5.638 euro extra) care include suspensie adaptivă M, jante de 20 inci, frâne M Sport, pachet aerodinamic M, diferențial M Sport, transmisie Steptronic Sport și tapițerie de piele Vernasca. Un diesel ca versiune de top acum când toată lumea blamează dieselul? Da, pentru că V8-ul bi-turbo pe benzină nu este disponibil în Europa. Dar clienții nu trebuie să își facă niciun fel de griji pentru că toate motoarele inclusiv cel de top corespund celor mai stricte norme Euro 6d.
X5 este primul BMW care beneficiază de noul concept ergonomic Live Cockpit Professional. Ce înseamnă asta? Indicatoarele de bord sunt afișate pe un display digital de 12,3 inci, turometrul și vitezometrul fiind plasate pe marginile ecranului pentru a elibera zona centrală pentru diverse afișaje. De exemplu indicațiile de la computerul de bord nu mai sunt afișate la baza ecranului ci în zona din dreapta în interiorul turometrului fiind mult mai vizibile. Iar în stânga, în interiorul vitezometrului sunt afișate indicațiile de la pilotul automat adaptiv. Citește mai departe.