Renault Koleos se reinventează și revine, alături de un design eclatant și de un nou motor diesel de 2 litri și 175 CP, în segmentul statutar al SUV-urilor de clasă medie, completând gama de crossovere a casei franceze. Primul drive-test.
Depășind criza de personalitate a predecesorului lansat în urmă cu mai bine de un deceniu, a doua generație Koleos se instalează la vârful familiei de SUV-uri Renault, imediat deasupra best-sellerelor Captur și Kadjar. Dacă modelul anterior era, însă, mai mult un SUV compact, decât unul de clasă medie, noul Renault Koleos nu se sfiește să arate că este un crossover full-size, rival direct pentru Hyundai Santa Fe, Peugeot 5008, Kia Sorento, Skoda Kodiaq sau Nissan X-Trail, afișând un gabarit impozant, în ton cu pretențiile unui segment care a acoperă o treime din vânzările de SUV-uri la nivel global: 4.673 mm lungime, 1.843mm lățime și 1.678 mm înălțime.
Spre comparație, fratele mai mic Kadjar este cu 22 cm mai scurt, iar VW Tiguan, cu peste 20 cm. Există, însă, și un detaliu care îl separă pe Koleos de concurenții menționați: modelul francez are strict cinci locuri, un al treilea rând de scaune nefiind oferit nici opțional. Produs la Busan, în Coreea de Sud, Koleos apelează la o tehnică familiară, noul SUV Renault fiind construit pe platforma modulară CMF C/D, dezvoltată alături de Nissan și folosită și de X-Trail și Kadjar.
Designul se delimitează, însă, extrem de clar de cel al lui X-Trail, Koleos moștenind numeroase detalii stilistice de la sedanul Talisman,corespondentul direct în gama convențională Renault, inclusiv farurile full LED (standard pentru Intens) cu luminile diurne supradimensionate ce imită forma literei C și stopurile lungi, filiforme (de asemenea, cu tehnologie LED – n.r.) care oferă o funcție inedită: poziții permanente, chiar și pe timp de zi. Experimentele de design nu își mai au locul în vocabularul Renault, astfel că rolul noului Koleos este acela de a aduce în clasa SUV-urilor medii un strop din șarmul pe care numai un produs cu rădăcini franțuzești îl poate oferi.
Interiorul extrem de spațios se înscrie și el în direcția trasată deja de Talisman, fiind un adevărat lounge dedicat familiștilor de carieră. Explicația este ampatamentul generos, de 2.705 mm, unul dintre cele mai mari din segment, acompaniat de consolele față și spate extrem de scurte. Volumul portbagajului este de 498 litri (Hyundai Santa Fe 516 litri, Skoda Kodiaq 650 litri), acesta putând fi extins până la 1.795 litri odată cu rabatarea completă a banchetei (format 1/3-2/3), operațiune ce generează un spațiu aproape perfect plan de încărcare, o podea dublă pentru portbagaj fiind inclusă în echiparea de serie.
Pentru locurile din spate, oferta de spațiu este una foarte generoasă, atât la nivelul capului, cât și al genunchilor. Accesul la bord este facilitat de ușile cu unghiuri generoase de deschidere: 70 grade pentru portierele față și 77 grade pentru cele din spate. Detaliu practic: partea inferioară a portierelor acoperă pragul, fiind astfel evitată murdărirea acestuia și, implicit, a pantalonilor pasagerilor. Poziția de condus este cu 15 cm mai înaltă decât în cazul limuzinei Talisman, însă, ergonomia și finisarea sunt practic identice. Astfel, comenzile principale sunt concentrate în jurul centralei multimedia R-Link și a touchscreen-ului asociat, poziționat în partea superioară a consolei centrale.
Diagonala ecranului tactil variază între 7 inch, pentru echiparea de intrare în gamă Life, respectiv 8,7 inch pentru cele superioare, Zen și Intens, dispunerea fiind și ea diferită: orizontală pentru touchscreen-ul de bază și verticală pentru display-ul de vârf. Există și posibilitatea afișării conținutului și aplicațiilor direct din telefonul mobil inteligent, grație compatibilității cu standardele Apple CarPlay și Android Auto. Operarea meniului se realizează pe verticală și orizontală, în stilul familiar utilizatorilor de tablete cu sistem de operare Android, în timp ce câteva comenzi esențiale, precum cele dedicate volumului radioului, setărilor mașinii sau revenirii la meniul principal, sunt ancorate în partea dreaptă a display-ului, sub forma unor hot-keys in scripționate discret pe rama acestuia. Citește mai departe.