Volvo pariază în continuare pe alternativa Plug-In Hybrid şi montează sistemul de propulsie de la XC90 în XC60. Puntea faţă este antrenată de motorul cu dublă supralimentare (turbo și compresor) de 2 litri şi 320 CP de la T6 în timp ce puntea spate este pusă în mişcare de un motor electric care furnizează 88 CP şi 240 Nm.
Tracţiunea este integrală electrică, fără ax cardanic, astfel că s-a eliberat loc pentru baterie, care este amplasată în tunelul central. În acest fel, s-a obţinut şi o distribuţie mai bună a maselor şi nu a fost afectată semnificativ nici capacitatea portbagajului. Volumul portbagajului este de 468 litri faţă de 505 litri la versiunea clasică, mica diferenţă rezultând din montarea podelei portbagajului puţin mai sus din cauza motorului electric de la puntea spate.
Sistemul de propulsie este identic cu cel de la XC90 T8 însă bateria este diferită, cea din Volvo XC60 T8 fiind puţin mai mare: 10,4 kWh faţă de 9,2 kWh în XC90. Astfel se explică şi autonomia mai mare în oraş a lui XC60 T8.
Pornind cu bateria încărcată, pe traseul urban de consum AutoExpert, XC60 T8 a parcurs 34,5 km în mod pur electric, în timp ce XC90 T8 a avut o autonomie de 27 km pe acelaşi traseu. XC60 T8 are mai multe moduri de rulare: AWD, Pure, Hybrid, Power, Off-road.
În modul Pure, se favorizează condusul 100% electric însă dacă se bruschează acceleraţia va porni şi motorul termic. Spre deosebire însă de Lexus, XC60 T8 merge în regim electric şi peste 60 km/h şi acceleraţia se poate călca mai tare decât la Lexus fără a porni motorul termic. Citește mai departe.